به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، نرگس شالچیان با بیان این مطلب، گفت: در حال پیادهسازی طرح خدمات کارت گردشگری در مشهد هستیم تا مدل بومیسازی شده کارت را در فروردین ماه ۹۸ به گردشگران و زائرانی که به این کلانشهر میآیند، عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه هماکنون خدمات کارت گردشگری در ۲۷ کشور جهان ارائه میشود، اظهار کرد: این طرح با هدف توسعه گردشگری پایدار، افزایش حضور و رضایتمندی زائران و گردشگران و ارائه خدمات متنوع با تخفیف ویژه تولید می گردد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه بازیهای اقتصادی حرف اصلی را در جذب گردشگر میزند، گفت: از مدل کارت گردشگری در این کلانشهر استفاده می شود تا زمینه برای جذب و ماندگاری بیشتر زائران و مسافران فراهم شود.

شالچیان با اشاره به لزوم تهیه زیرساخت های مورد نیاز برای این موضوع، افزود: با بانک شهر به عنوان بانک عامل وارد مذاکره شدیم و این طرح مورد استقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این کارتها با مبلغ مشخصی شارژ میشود و به گردشگران و زائران عرضه میگردد. عمدتا مدت شارژ این کارتها ۷۲ ساعت است و در قالب این کارت، بستههای متنوع و وسوسهانگیز که به افزایش مدت ماندگاری زائر و مسافر میانجامد، پیشنهاد میشود.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه هماکنون مدت ماندگاری زائران در مشهد ۲روز و نیم است، گفت: با عرضه این کارت ها، تلاش میشود زمان ماندگاری زائران به ۳ روز یا ۳ روز و نیم افزایش یابد.

شالچیان خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال تهیه بستههایی متناسب با نوروز ۹۸ در کارتهای گردشگری هستیم. در عین حال در آینده دورتر، بستههای ۱۰ روزه گردشگری نیز برای ماه رمضان پیشبینی خواهد شد.

وی در توضیح بیشتر خدمات ارائه شده به زائران و گردشگران با استفاده از این کارتها، بیان کرد: در قالب این کارتها خدمات اسکان و اقامت، خدمات تفریحی و گردشگری، خدمات حمل و نقل و … به صورت بسته های تشویقی و نیمه رایگان ارائه می شود.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: در کارت های گردشگری همه آنچه یک گردشگر بتواند با دیگرانی که به مشهد سفر کردند به عنوان ظرفیت های ثانویه به اشتراک بگذارد، عرضه می شود.