به گزارش خبرنگار مهر، یوسف امینی ظهر یکشنبه در نشستی خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه عمدهترین مواردی که مردم در مشهد با آن سروکار دارند موضوعات فرهنگی بوده است و ۳ روز ملی در تقویم فرهنگی کشور به نام فردوسی، عطار و خیام نامگذاری شده است اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان پس از قم دومین حوزه علمیه بزرگ کشور بوده و در این استان جاذبههای متعدد زیادی داریم و در بحث رسانه نیز معتقدیم که باید در مسیر رشد و توسعه از مزیت و قابلیت بالای رسانهها به خوبی استفاده شود.
وی با اشاره به سابقه رسانهای استان افزود: سابقه بیش از ۱۰۰ ساله را در رسانههای خراسان داریم که بیشترین سابقه مربوط به نشریات و رسانههای مکتوب بوده است و هماکنون ۳۲۰ رسانه مکتوب و مجازی در خراسان رضوی فعال است و پس از چهار هزار و ۱۵۸ رسانه تهران و ۳۴۰ رسانه اصفهان در جایگاه سوم قرار گرفته ایم.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی ۵ روزنامه، ۳۵ نمایندگی روزنامه، ۱۵ نمایندگی خبرگزاری و ۷۹ پایگاه خبری فعال دارد و تکتک این رسانهها در حوزه جذب گردشگر نقشی ویژه و کلیدی ایفا کردهاند که بر هیچکس پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه مشهد با توجه به ابعاد و ظرفیتهایی که دارد مکانی ناشناخته نیست و جذابیتهای خبری برای دیگر کشورها هم دارد خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته ۵۷ خبرنگار خارجی از ۱۸ کشور لبنان، ترکیه، سوئد، آلمان و و دیگر کشورها اخبار مرتبط با زیارت، رویداد مشهد ۲۰۱۷، گردشگری، زعفران و غیره را پوشش دادهاند.
امینی بیان کرد: معتقدیم که بخش غیردولتی باید در همه حوزهها از جمله رسانه ورود پیدا کند و در افزایش میزان حضور و ماندگاری زائران و گردشگران مثمرثمر باشد.
وی با تاکید بر اینکه مشهد به لحاظ شادی و نشاط اجتماعی جزو شهرهای خاص کشور بوده و دارای تمامی ظرفیتهای علمی، فرهنگی، هنری، مذهبی، سینمایی، گردشگری و غیره بوده است گفت: چنین چیزی در دیگر استانها نیست و حتی برخی از استانها تنها دارای یک ظرفیت هستند و حضور فعالان بخش خصوصی را در مسیر گسترش و توسعه فعالیتهای فرهنگی را به فال نیک میگیریم.
پاسخی بگذارید