اخبار مشهد خراسان ما
خراسان ما

مشهد| فرآیند ارائه خدمات به زائران پیاده امام رضا(ع) باید مردمی شود

مشهد| فرآیند ارائه خدمات به زائران پیاده امام رضا(ع) باید مردمی شود

– اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و اعضای هیئت موسس جمعیت خدمت‌گذار زائران پیاده امام رضا(ع) که در دفتر استاندار برگزار شد، با تبریک فرارسیدن دهه کرامت اظهار داشت: سفر خودجوش هزاران زائر بارگاه منور امام رضا(ع) به مشهد مقدس آن هم به صورت پیاده پدیده‌ای قابل ستایش است.وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) را افراد با میانگین سنی کمتر از ۵۰ سال تشکیل می‌دهند، افزود: در کنار نشر معارف اهل بیت(ع) به ویژه سیره حضرت رضا(ع)، باید از ظرفیت زائران پیاده برای ارائه آموزش‌های حوزه سلامت، بهداشت، آداب اجتماعی و مفاهیم دینی استفاده شود. استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه معرفت افزایی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همانند سفر حج، زائران پس از تشرف به حرم مطهر رضوی و بازگشت به شهرهای شان، نسبت به قبل، رفتاری متفاوت داشته باشند.وی از راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان پدیده ای جهانی یاد کرد که آثار سیاسی و اجتماعی فراوانی دارد و گفت: با توجه به روند رو به رشد سفر زائران پیاده به مشهد مقدس در دهه پایانی صفر، بدون شک این اتفاق همانند راهپیمایی اربعین به یک حماسه باشکوه مردمی تبدیل خواهد شد. رزم حسینی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی زائران بارگاه منور رضوی در دهه پایانی صفر نماد همبستگی ملی است که به عشق امام رضا(ع) در گوشه‌ای از کشور اتفاق می‌افتد و می‌تواند آثار سیاسی و اجتماعی داشته باشد.وی گفت: اگر جمعیت خدمت‌گزار زائران پیاده امام رضا(ع) تبلیغی انجام می‌دهد، برای فراهم شدن امکانات جهت خدمت‌رسانی شایسته‌تر به زائران است؛ قطعا برای حضور زائران نیازی به تبلیغ نخواهد بود.رزم حسینی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده حضرت رضا(ع) اظهار کرد: هرچه بیشتر به سمت مردمی شدن فرآیند ارائه خدمت به زائران پیاده برویم، توفیقات پایدارتری خواهیم داشت؛ در مقابل هرچه هزینه کرد بودجه و امکانات دولتی کمتر شود، برکت بیشتری خواهد داشت.۲۲۰ برنامه فرهنگی دهه کرامت در گیلان اجرا می‌شودخدام رضوی میهمان مردم گلستان؛ اجرای ۳۳۰ برنامه در دهه کرامتکرسی‌های نفحات‌القرآن ویژه دهه کرامتوی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی در حوزه امنیت، درمان و بهداشت زائران باید به وظایف خود عمل کنند و قطعا این کار را انجام خواهند داد اما اصل خدمت‌رسانی باید مردمی باشد. رئیس هیئت مدیره جمعیت خدمت‌گذار زائران پیاده امام رضا(ع) هم در این دیدار گفت: امسال هجدهمین سالی است که جمعیت خدمت‌گذار توفیق خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت رضا(ع) در دهه پایانی صفر را دارد.حجت الاسلام علوی افزود: فرهنگسازی خدمت رسانی مبتنی بر ظرفیت‌های مردمی به زائران پیاده امام رضا(ع) یکی از مهمترین فعالیت‌های جمعیت خدمت‌گزار در سال‌های گذشته بوده است.به گفته وی، در سال ۸۲ حجم زائر پیاده ورودی به مشهد مقدس در سه روز پایانی ماه صفر، ۲۳ هزار نفر بود که این رقم با رشد ۲۴ درصدی درسال گذشته به ۴۰۰ هزار نفر رسید.انتهای پیام/ ت
منبع :: مشهد| فرآیند ارائه خدمات به زائران پیاده امام رضا(ع) باید مردمی شود

خبر جدید  میزان صادرات خراسان رضوی ۴۰ درصد افزایش یافت
0/5 (0 نقد و بررسی)


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *